خبر سهمگیری شورای زنان افغان در آلمان در بزرگداشت از روز جهانی بر علیه خشونت بر زنان
یل. خبر نگارماهنامه مشعل در آلمان    یل. خبر نگارماهنامه مشعل در آلمان

شورای سراسری زنان افغان در آلمان در پهلوی سایر سازمانهای دفاع ازحقوق زنان در آلمان ،  با گذاشتن میز فرهنگی وفروش کتب افغانی در جشن جهانی بزرگداشت از 25 نوامبر روزجهانی مبارزه با خشونت علیه زنان که در سرک مرکزی( مونکبرکر اشتراسه) شهر هامبورگ بر پا گردیده بود سهم ارزنده گرفت .خانم ماری حلیم  رئیس شورای سراسری زنان افغان در آلمان طی گفت وشنودی با خبر نگار ماهنامه مشعل گفت :

((شورای سراسری زنان افغان در آلمان که یک سازمان غیر سیاسی و لی اجتماعی است از بدو ایجاد تا اکنون در دفاع از حقوق زنان افغان  در کشور آلمان سهم بسزای گرفته است . شورا تلاش میورزد تا در جلوگیری از خروج زنان افغان از آلمان ، دفاع از حقوق پناهندگی زنان ، پخش وگسترش فرهنگ ا نسانی وافغانی میان زنان ودفاع از قدسیت وحیثیت خانواده های افغان کار های گسترده یی را بانجام رساند .ا ز همینروامروز که مصادف است به 25 نوامبر روز مبارزه علیه خشونت بر زنان با گذاشتن میز فرهنگی در کنار سایر شورا ها وسازمانهای  دفاع از حقوق زنان  قرار گرفته است . وبا پخش اعلامیه ها به زبانهای دری وآلمانی توجه جهانیان را به معضلهء حقوق زن در افغانستان و وضع سیاسی واجتماعی زنان افغان در آ لمان جلب نماید )).

گفتنیست با آنکه دل ناامید آسمان پر بود وپیهم میباريد مردم از نمایشگاه کتب ومیز افغانها با دلچسپی باز دید مینمودند واعلامیه های شورای سراسری زنان افغان در آلمان را میگرفتند ومیخواند ند. واز گردانندگان میز شورای زنان افغان پرس وپال میکردند. این اکسیون یا بازتاب تا ساعت چهار شام دوام پیدا کرد . 

فوتو هايي از گردهمايي اعضای شورای زنان ايالت هيسن در شهر فرانکفورت آلمان بمناسبت روز جهاني برعليه خشونت بر زنان را در زير مشاهده فرماييد

 

 































November 27th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها